tisdag 23 november 2010

Tio grader kallt o yrsnö burr. Direkt efter släpp ser jag Pimu lyfta huvudet o dra och med det var hon borta, fram med astron för att följa med. Jag går efter finner löpan efter några hundra meter spår av tre älgar, svårt i den lösa snön att avgöra storleken på djuren.Pimu har nu dragit iväg över kilometern och det är stopp vid en å,jag tror inte hon vågar hoppa över den halv frysna ån. Lika bra det kanske, när hon väl är tillbaka så tänkte jag koppla och gå runt ån med henne. Men hon hade andra planer,så det blir ett upptag till ett par hundra meter ifrån mej några skall bara sen drar det iväg.Jag får följa även detta på astron ser att det stoppar högt uppe på berget jag knallar genast efter men stoppet blir inte långvarit o snart är dom utanför astrons räckvidd. Pimu är tillbaka vid halv ett tiden, jag finner det lika bra att koppla,vi provar imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar