fredag 11 november 2011

Fredag

I dag skulle vi jaga längst ner mot byn, jag släppte Pimu i valesbyn ett rätt säkert ställe för älg. Hon gjorde en vända o hittade nattspår som dessvärre ledde in på grannområdet, en snabb förflyttning av mej o jag fick tag på henne.Jag släppte om på min hundruta o sugen på jakt så drar hon direkt. Efter nån minut anar jag att hon har ny älg i nosen o efter ca tio min kommer upptaget. Men det bär iväg direkt jag hör Pimu några gånger men snart är hon ur hörhåll.Men Pimu gnäggar på o jag kan följa hennes väg genom astron,det går ur området en sväng men kommer tillbaka där det går rakt på Åke som är jaktgäst idag, o med ett välriktakt skott lägger han kalven på andra sidan diket.Eftersom Tomas går med sin unghund idag så försöker jag ta Pimu innan hon är framme vid kalven det lyckas och Tomas o Mieko kan gå på en ren löpa fram till älgen. Lite taskigt för Pimu efter ett bra jobb, men bra för Mieko att ragga lite. Nu önskar vi Tomas lycka till med sin nya hund,o jag tror och hoppas att det är en god efterträdare till Pajas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar