onsdag 19 januari 2011

Nära döden

Eftersom snöeländet omöjligör jakt med hund så måste man hålla igång ändå. Det var samma sak förra året och då började jag åka skidor med hundarna. Jag åkte på mina breda jaktskidor o i gummistövler, men det vart rätt tungåkt. Till i år har jag investerat ny utrustning smala jävla fischer som går undan ska ni tro.Jag har hunnit åkt några mil med dom , och idag skulle det bli premiär med hundarna.Jag gav dom förmaningar innan vi gav oss iväg, inte fan hjälpte det. Dom var ju lyckliga att få springa lite. Redan i första kurvan gick det åt skogen,trots mina vrål och skrik så saktade dom inte farten. I snön är det nu en grop formad efter röven av en smått grinig skidåkare. Tur är att jag har gjort spåren på några skogstäckter ovanför byn så det borde inte vara allt för många som såg mej. Jag kämpade på några varv till med hunnan men gav upp medans grejorna var någorlunda hel.Kanske bara ska ta en hund i taget nästa gång,eller göra spåret på en sjö.

2 kommentarer:

  1. Tror det skulle vara på plats med en varning om "Vart" detta hål efter din feta rumpa finnes,,, ja menar ,, tänk om ett barn skulle åka i ,,,vilken hemsk tanke !!!

    SvaraRadera
  2. Ja å till våren kan man nog dra en å annan gädda i den sjö av vatten det måste bli av det "rövhålet" i marken under snön!

    SvaraRadera