lördag 11 december 2010

Lätt snöfall och minus åtta är ju nästan tövär, där jag släppte Traya var det en massa harspår av olika ålder. Jag gick efter vägen o kollade avhopp, jag hade nästan konstaterat att haren satt på översidan vägen när hon tar upp på nersidan vägen. Över en timme buktar den omkring mej den visar även upp sej för mej men utom kamerahåll,tankarna på att ta julharen redan idag infinner sig. Efter en kortare tapp så kör hon igång igen, men nu är det slutbuktat den går rakt ut km efter km rakt över vägar o över berg o även utanför astron. Jag blir faktiskt tvungen o kolla löpan över en av vägarna o visst är det jösse, tillslut har jag kontakt med tiken, jag är rädd att haren även ska gå över nästa väg in i väglöstland så när jag får chansen så kopplar jag.Pga av jobb o konferens så blir nästa jakt först på lördag om en vecka, undrar om man klarar av så långt uppehåll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar