söndag 3 oktober 2010

Söndag

Åter igen en vacker morgon,men nu inga minusgrader.Vi följer med Traya in i skogen en bit där hon hittar slag direkt,men haren hade gått långt på slagen så det tog dryga timmen innan upptaget kom,ett riktigt härligt upptag där vi som lyssnade fick höra dom flesta toner som kan komma ur en liten hamiltontik.En fin kommentar från Fredrik "oj jag vart aldeles varm inombords".Drevet bar iväg lite o vi följde efter,ett par vägspringningar innebar inga problem för Traya. Sedan följde en lång stunds buktning i skogen o hon höll ihop drevet riktigt bra.Drevet är in på oss några gånger och jag lovar att kolven kramades riktigt hårt.Efter att kommit lite efter haren så kom ett riktigt påstick jag viskar till Fredrik att nu kommer nog haren när som helst,det stämmde bra ,på två hundrameter ser vi jösse komma mot oss i god fart närmare o närmare, men en bit bortom rimligt skotthåll vänder han tillbaka o hoppar av. Men drevet fortsätter o jag överlägger med mej själv byta pass eller stå kvar?Efter en stunds tvekan blir det passbyte men tyvärr lite sent,när vi kommer dit har jösse redan passerat o Traya har tappt på vägen.Traya lyckas inte hitta haren nå mer denna dag,men med en drevtid som närmade sig ett förstapris så är jag mer än nöjd.Jag tror även att en ny jägare har haft en upplevelse han ej kommer att glömma.Jag tror även att han inom kort får fälla sin första hare för Traya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar