söndag 27 december 2009

Söndag

Jaha mina planer med harjakt snöade bort inatt, med ytterligare två dm nysnö så är nu hundjakten slut på ett tag. Vad gör man då? Jag tog studsarn snödräkt och lite fika och for till skogen för lite toppjakt som jag gillar Första vändan jag gör ser jag ingenting ,bestämmer med Tomas att vi ska träffas och fika , jag blir lite tidig till mötesplatsen så jag passar på att gå en vända där. Hinner inte gå mer än 200 m så får jag syn på tjädertuppen, efter en ansmygning på ytterligare 200 m är jag inom håll tycker jag o fångar in tuppen i kikarn. Vad som sen går fel vet jag inte, antagligen ojämt laddat ammo för det blir en liten bom, det va ju lite jävligt men han finns ju kvar för kommande jakter , får hoppas att ammon håller måttet då.Men fikat smakade bra och det fick vara slutet på jakten julen 2009.

1 kommentar:

  1. Ojämt Laddad ammo !!! Nä de här blir bara värre o värre !!!

    SvaraRadera